beziki z masłem orzechowym


Bezy albo się kocha albo nienawidzi. My zdecydowanie jesteśmy w tej pierwszej grupie ale wolimy te domowe. Moim faworytem są beziki przełożone masą kawową ale teraz nie miałam czasu i przesmarowałam je masłem orzechowym, bo tylko je miałam pod ręką. Ależ to wyszło dobre. Musicie uwierzyć na słowo albo po prostu je upiec. 

Składniki:
  • 4 białka
  • 160 g cukru
  • łyżeczka mąki ziemniaczanej 
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki masła orzechowego z kawałkami orzeszków 
Białka wbić do misy miksera, posolić i ubijać aż powstanie sztywna piana. Wtedy zacząć powoli, łyżka po łyżce dodawać cukier. Na końcu dodać mąkę ziemniaczaną. Pianę przełożyć do rękawa cukierniczego i wyciskać na blaszkę wyścieloną papierem krótkie paseczki (lub inny kształt). Foremkę z bezami wstawić do piekarnika nagrzanego do 120*C i piec około 15 minut. Następnie zmniejszyć temperaturę do 90*C, włączyć termoobieg i piec jeszcze około 1,5 godziny. Spróbować jedną, jeśli jeszcze nie będą dość suche to piec nadal. Wystudzić. Smarować masłem orzechowym i sklejać po dwa.

4 komentarze:

  1. ciekawy deser, spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam masło orzechowe. Skorzystam z tego przepisu na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masło orzechowe ma swój ciekawy smak, a w połączeniu z bezami na pewno smakuje jeszcze lepiej!

    OdpowiedzUsuń