mazurek z ananasowym dżemem i czekoladą



Mazurek- tradycyjny symbol Wielkanocy to nic innego jak kruche ciasto, dżem i niewiele dodatków. Najczęściej czekolada lub bakalie. Mazurki piekę tylko na Święta, co roku wypróbowując ze dwa nowe pomysły. W tamtym roku było klasycznie, więc teraz postawiłam na odrobinę egzotyki i kruchy spód wypełniłam dżemem z ananasa i marakui (mój ulubiony) i czekoladą. Wyszło pysznie i bardzo oryginalnie. 

Składniki:
na ciasto:

  • 200 g mąki
  • 135 g masła
  • 50 g cukru pudru
  • 2 żółtka
na wypełnienie:
  • słoiczek dżemu "ananas i marakuja" Stovit
  • 150 g czekolady deserowej
  • 6 łyżek mleka
  • 2 plastry ananasa  z puszki
  • kilka kolorowych cukierków
Składniki ciasta szybko posiekać i zagnieść. Ciasto podzielić na dwie nierówne części. Większą  rozwałkować na papierze na kształt prostokąta. Z mniejszej części uformować dwa cienkie paski i zapleść jeden za drugi. Położyć je na prostokącie z ciasta, tworząc ramkę. Ciasto umieścić na zsuwanej blaszce (koniecznie, bo będzie bardzo kruche i przy zdejmowaniu z innej może się połamać) i wstawić do piekarnika nagrzanego do 220*C, piec do zarumienienia, czyli około 15 minut. 

Po upieczeniu wystudzić i delikatnie zsunąć z papieru. Środek wypełnić dżemem. Czekoladę  połamać do miseczki, zalać mlekiem i rozpuścić nad garnkiem z gorącą wodą. Polać wierzch ciasta, zostawiając ramkę. Na górze ułożyć cukierki i kawałki ananasa.

A przy okazji Świąt firma Stovit organizuje konkurs, w którym do wygrania jest wiele fajnych nagród, zachęcam do udziału (kilk)

2 komentarze:

  1. Coś w sam raz dla mnie gdyż uwielbiam słodkości :-)

    Zapraszam do mnie http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam ten mazurek,pycha!Ciasto njlepsze po dwóch dniach leżenia. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń