ciasto "Gargamel"


To ciasto Siostry Anastazji to wysoki piernik z wkładką jabłkowo-bakaliową, przekładany masą z kwaśnej śmietany. Blaty ciasta są bardzo miękkie, ale dodatkowo nasączyłam je herbatą z syropem rumowym. Z tego przepisu wychodzi bardzo duże i wysokie ciasto, bardzo podzielne. Można je długo przechowywać, zresztą najlepiej smakuje na drugi a nawet trzeci dzień po upieczeniu. 

*piekłam w foremce 25*34 cm ale śmiało można w większej bo ciasto wychodzi wysokie
Składniki:
na ciasto:
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 250 g płynnego miodu
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka sody
  • 250 g masła
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki żytniej
na wkładkę:
  • 4 jabłka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 250 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody
  • 4 jajka
  • 250 g bakalii
  • cynamon
na krem:
  • 250 g masła
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany 18%
poncz:
  • 1 szklanka herbaty posłodzonej
  • 2 kieliszki syropu rumowego
Ciasto:
Miękkie masło utrzeć do białości najpierw samo a następnie dodając cukier puder i żółtka. Powoli ucierając dodawać mąki (należy je wymieszać z sodą i przyprawa do piernika i przesiać) na zmianę z miodem.  Z białek ubić pianę i delikatnie wymieszać. Ciasto podzielić na połowę i upiec dwa placki w temperaturze 170*C przez około 30 minut. 

Wkładka:
Jabłka obrać, pokroić w kostki, zasypać cukrem i odstawić na pół godziny. Dodać przesianą mąkę, cynamon, sodę, żółtka oraz bakalie i wymieszać. Z białek ubić pianę i połączyć. Piec w 170*C około 30 minut. 

Krem:
Miękkie masło utrzeć na biało z cukrem pudrem. Powoli ucierając dodawać po łyżce śmietany

Blaty ciasta naponczować. Na jednym rozsmarować połowę kremu, przykryć wkładką jabłkową, rozłożyć pozostały krem i przykryć ciastem. Dowolnie udekorować z wierzchu.




19 komentarzy:

  1. Zrobie to ciasto! wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam, naprawdę warto, całej rodzinie bardzo smakowało.

      Usuń
  2. Zrobiłam ten placek i jest bardzo pyszny i łatwy w zrobieniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za skorzystanie z przepisu 😊 cieszę się że smakował.

      Usuń
  3. Czy moge rumen naponczowac z herbata I jakie propocje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne! A proporcje zależą od tego jak mocno rumowe chcesz mieć to ciasto. Jeśli nie będą go jadły dzieci to ja bym nawet dała pół na pół:)

      Usuń
  4. Czy pojedynczo moge piec blaty I ciasto mic sie nie stanie?dziekuje za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście można piec je pojedynczo. Nic im nie będzie.

      Usuń
    2. Dziekuje slicznie!prosze podpowiedziec ktore z ciast na swieta Pani by poleciala?czy Pani robila krokiety ze szpinakiem ? Prosze podpowiedziec jezeli Oani robila?blachy mam 20/30 :(Dziekuje:)

      Usuń
  5. Dziekuje:) mam blachy 20\30 :(ktore z ciast Pani by poleciala na Swieta?czy Pani robila krokiety ze szpinakiem ?jezeli tak to prosze pod powiedziec ..Dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziekuje:)mam blachy 20 - 30 cm :( czy Pani moze mi poleecic

    OdpowiedzUsuń
  7. MAM BLACHY 20X30 A WY MACIE WSZYSCY WIEKSZE I MAM PROBLEM Z TYM BO CIASTO BEDZIE ZA WYSOKIE....CZY MADZIA ROBILAS Z SZPINAKIEM KROKIETY DO BARSZCZU?I JAKIE CIASTA BYS POLECILA NA SWIATECZNY STOL ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam krokiety ze szpinakiem ale niestety na blogu ich nie ma. Co do ciast to ciężko mi polecić jakies konkretne, sama nie wiem jeszcze co będę piec...

      Usuń
  8. WLASCIWIE MI CHODZI O BARSZCZ CZERWONY I SMACZNA PRZYSTAWKE DZIEKUJE SLICZNIE.

    OdpowiedzUsuń
  9. czym zastąpić przyprawe do piernikow w Niemczech nie ma tego

    OdpowiedzUsuń