babka na majonezie



Kiedy kilka lat temu moja mama zaproponowała to ciasto stanowczym "blee" oznajmiłam, że w życiu nie zjem ciasta z majonezem. I to był błąd. Przekonałam się o tym dzisiaj, kiedy wyjęłam z pieca złotą i puszystą babkę. Chyba nigdy wcześniej nie widziałam i nie udało mi się zrobić bardziej lekkiego i puszystego ciasta. Rozpływa się w ustach, a majonez jest całkowicie niewyczuwalny. Polecam!

Składniki:
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 szklanki mąki tortowej
  • 1 mały słoiczek majonezu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka kakao
Białka ubić z pudrem na sztywną pianę. Dodawać po żółtku i nadal  ubijając dodać majonez. Mąkę wymieszać z proszkiem i dodać do masy. Podzielić ciasto na dwie części, do jednej dodać łyżeczkę kakao. Do formy wlać jasne ciasto a następnie ciemne. Piec około 30 minut w 180*C.  

3 komentarze:

  1. mały słoiczek majonezu to ile łyżek?

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię taką od lat, jest świetna bo długo zachowuje świeżość.

    OdpowiedzUsuń