pączki na piwie


Moje pierwsze pączki w tym roku. Nareszcie udało mi się zrobić z obwódką:) Dodatek piwa nie zmienia smaku, ale dodaje bąbelków, dzięki którym bardzo rosną. Wykrawałam je dużym kieliszkiem, a wyszły dość spore. A co do smaku to pączki z dodatkiem gałki, imbiru i cynamonu są bardzo smaczne. Jak dla mnie smaczniejsze były-o dziwo- na drugi dzień. Wyszło mi 50 sztuk. 

Składniki:
na rozczyn:

  • 50 g drożdży
  • 1/4 szklanki letniego mleka
  • 1 łyżeczka cukru
na ciasto:
  • 500 g mąki pszennej tortowej typ 450
  • 3 żółtka
  • 1 jajko
  • niepełna szklanka piwa jasnego
  • 50 g cukru
  • 40 g stopionego masła
  • szczypta soli
  • po odrobinie imbiru, cynamonu, wanilii i gałki muszkatołowej
dodatkowo:
  • powidła śliwkowe
  • cukier puder do posypania
Drożdże, cukier i mleko wymieszać i odstawić na 15 minut. Mąkę przesiać, dodać przyprawy, żółtka utarte z cukrem, jajko, sól i piwo. Wyrabiać ręką około 10 minut. Po tym czasie dodać stopione i ostudzone masło i wyrabiać aż ciasto zacznie odchodzić od ręki. Przykryć je ściereczką i odstawić na godzinę. Po tym czasie ciasto rozłożyć na stolnicy, lekko rozwałkować i wycinać kółka. Przykryć je ściereczką i odstawić jeszcze na 30 minut, żeby urosły. Pączki wrzucać na rozpalony do 175*C tłuszcz i smażyć około 2 minut z każdej strony. Następnie nadziewać powidłami i posypać cukrem pudrem. 

Mało kto ma w domu termometr cukierniczy, dlatego temperaturą można sprawdzić w prostszy sposób- wystarczy do tłuszczu wrzucić kawałek ciasta. Jeśli wypłynie i zacznie się smażyć, znaczy, że olej jest gotowy do smażenia pączków. 

źródło 

6 komentarzy:

  1. Idealne wręcz na tłusty czwartek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz się spotkałam z pączkami na piwie. Musiały być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają perfekcyjnie! w tym roku jeszcze nie jadłam, więc narobiłaś mi apetytu!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się , że smakowały..no i pięknie wyglądają..
    Mogę umieścić Twoje zdjęcie pączków w mojej galerii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, bardzo proszę:) dziękuję za pyszny przepis:)

      Usuń
  5. Cudownie wyglądają ;-) Chyba się skusze ;-)

    OdpowiedzUsuń