kluski na parze z serem


Dostałam do przetestowania serek od firmy Wieluń. Pierwsze, co mi się w nim spodobało to to, że można go kupić w różnej wielkości opakowaniach- mały 200 g, średni 450 g i duży kilogramowy. Idealny dla mnie jest ten 450 g, bo zawsze gdy potrzebowałam mniej sera to z kilowego wiaderka zostawała mi połowa. Teraz tylko muszę namierzyć te serki w jakimś sklepie w okolicy. Jest bardzo kremowy i nie za kwaśny, dlatego kluseczki wyszły pierwsza klasa. A dodatkowo posypałam je moja ulubiona przyprawą do dań słodkich firmy Kamis, którą uwielbiam. Jeśli nie próbowaliście, to polecam, spróbujcie takiego połączenia- puszyste kluski z kremowym serkiem i aromatyczna przyprawa:) A na niedzielę mam już w planie sernik cytrynowy:)

Składniki:

  • 500 g mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 1 jajko
  • 3 łyżki masła roztopionego
  • 30 g drożdży
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru
na nadzienie:
  • 450 g serka Wieluń Mój Ulubiony
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • 3 łyżki cukru
  • przyprawa do dań słodkich Kamis
do polania:
  • 3-4 łyżki stopionego masła
  • przyprawa do dań słodkich Kamis
Drożdże rozpuścić w letnim mleku. Dodać do przesianej maki, wsypać sól i cukier, wymieszać. Wbić jajko i wyrabiać chwilę a następnie wlać ostudzone masło. Wyrabiać, aż ciasto będzie odchodziło od ręki. Odstawić przykryte ściereczką na pół godziny. Po tym czasie wyłożyć na stolnicę i szklanką wykrawać dość grube kółka. Serek wymieszać z budyniem, cukrem i przyprawą. Kłaść łyżkę nadzienia na ciasto i formować kule. Odstawić do wyrośnięcia pod ściereczkę na następne pół godziny. W dużym garnku zagotować wodę. Na wierzchu garnka zawiązać gazę. Układać po cztery kluski, przykryć metalową miską i gotować około 15-20 minut. Podawać polane masłem i posypane przyprawą. 






1 komentarz: