kapucynek


Niezwykle lekkie i delikatne ciasto, w którym łączą się smaki cappuccino i kokosa. Polecam je na przyjęcia bo nie tylko świetnie smakuje ale też ciekawie wygląda. A do tego jest proste do zrobienia, nie wymaga ucierania mas i w zasadzie nie można go zepsuć. 

*przepis autorski

*foremka 24*24 cm
Składniki:
na biszkopt:
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  •  łyżka kakao
na warstwę kokosową:
  • 200 g drobnego kokosu
  • 3 szklanki mleka
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego
  • 4 łyżki cukru
  • 1 kostka masła
na warstwę cappuccino:
  • 300 ml śmietanki 36%
  • 3 łyżeczki żelatyny
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 4 łyżki sypkiego cappuccino
  • opakowanie ptasiego mleczka (około 25 sztuk)
Białka ubić z cukrem na sztywno, obijając dodawać po żółtku. Mąkę przesiać z proszkiem oraz kakao. Delikatnie połączyć z masą jajeczną. Przelać ciasto do foremki i piec w 180*C przez około 25 minut. Wystudzić. 
W połowie mleka rozmieszać cukier i budyń, resztę ugotować z kokosem (jeśli jest gruby to należy go rozdrobnić blenderem- z doświadczenia wiem, że źle się je ciasta z dużymi wiórkami). Mleko i kokos gotować chwilę mieszając a następnie dodać rozrobiony budyń. Zagotować mieszając a na końcu dodać masło. Mieszać aż wszystko razem się połączy i zdjąć z ognia. Odczekać chwilkę i gorącą masę wylać na biszkopt, odstawić do wystudzenia w chłodne miejsce. Na warstwie kokosu ułożyć ptasie mleczko. Żelatynę rozpuścić w odrobinie wrzątku.  Kremówkę ubić na sztywno z cukrem pudrem, dodać cappuccino a następnie żelatynę. Masę dobrze wymieszać i wylać na ciasto. Odstawić najlepiej do lodówki na kilkanaście godzin. 


 P.S. Ponieważ wiele osób pyta jak zrobiłam wzorek na wierzchu, wrzucam więc zdjęcie znanego chyba każdemu przyrządu:



33 komentarze:

  1. ŚWIETNIE WYGLĄDA...NA PEWNO PYSZNE...JA POLECAM '' SERNIK NA ZIMNO Z WIŚNIOWĄ NIESPODZIANKĄ'' ZAPRASZAM I POZDRAWIAM
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2015/01/sernik-z-wisniowa-niespodzianka.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepięknie i niesamowicie smacznie. Zapisałam sobie w notatniku. Nie wiem kiedy ,ale muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak Ci się udało zrobić te "fale" na szczycie ciastA? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne! Wyszło rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę je koniecznie wypróbować.Wygląda przepysznie.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. z tą żelatyną to nie wypał jakiś, klucha się zrobiła z żelatyny i masa do wyrzucenia może z galaretką lepiej spróbować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze to galaretka to tez zelatyna. Po drugie to galaretka zmieni smak a smaki galaretek raczej do cappuccino nie pasują. Po trzecie setki razy robiłam z żelatyną i było ok, nigdy nie miałam kluchy. Może dodalas/eś za dużo.

      Usuń
    2. tak jak w przepisie 3 łyżeczki tylko trzeba wlewać jeszcze ciepłą żeby była płynna tak?

      Usuń
    3. Żelatyna rozpuszczona w odrobinie wody jak wystygnie to szybko tężeje wiec mozna dać jeszcze letnią. Wlewamy ją zimnej śmietany wiec w śmietanie szybko stezeje.

      Usuń
  7. a nie lepiej dodac smietan fix zamiast zelatyny?

    OdpowiedzUsuń
  8. Można. Ja raczej nie używam fixow. Jak ciasto ma wytrzymać dluzej to wole dać żelatynę

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy budyń ma być taki na 0,5 litra czy większy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedż.

      Usuń
    2. mam pytanie , czy macie szybki przepis na ptasie mleczko

      Usuń
  10. o ile zwiększyć składniki z warstwy kokosowej i cappucino na tą dużą blache( chyba 35x24)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w zasadzie to nie trzeba zwiększać proporcji, ciasto będzie odrobinę niższe. Ale wtedy trzeba więcej ptasiego mleczka.

      Usuń
  11. taka uwaga -żelatynę najlepiej jest rozpuscic w zimnej,przegotowanej wodzie ,jak napęcznieje to podgrzewać aż sie rozpuści (nie zagotować ) i ciepłe nie gorące wlewać do masy czy śmietany i mieszać , na pweno się nie zrobi grudka zawsze tak robię a jesli za zimna to się zrobi grudka lub takie sznurki żelatyny zostaną

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo mi się spodobało to ciasto, zrobię w najbliższym czasie. A co do żelatyny to robię zawsze tak jak pisze Anonimowy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. A jakie cappucino pani użyła?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja tutaj też mam radę- otóż składniki na podany przepis nie są na formę o wskazanych wymiarach przez autorkę. Ja miałam ciut więksża foremkę i biszkopt urósł na tyle, że śmiało można było go na pół podzielić. Warstwa kokosowa wyszła na tą ilość, że po połączeniu z biszkoptami było niemal do pełna foremki, a gdzie tam jeszcze warstwa nr 2. Toteż tę warstwę już sobie odpuściłam jak na pierwszy raz. Więc wnioski takie- albo upiec wszystko w formie znacznie większej (np. srednica 28 okrągła) albo w takiej jak pisze autorka albo składniki na masy podzielić na pół. Za wysokie masy też nie dobre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Składniki są dobrze dopasowane do foremki, zawsze podaję tak, jak robię. Jeżeli ktoś nie lubi wysokich mas, może pozamieniać kolejność albo faktycznie przekroić biszkopt na cienkie blaty. Ja lubię wysokie masy i dlatego tak zrobiłam. Może po prostu mój biszkopt nie urósł tak duży jak Twój:(

      Usuń
  15. Ciasto wygląda bajecznie...dziś upiekę ... 😊 😊 pozdrawiam ...

    OdpowiedzUsuń
  16. WITAM w przepisie jest dodac drobnego kokosu to chodzi o wiorka kokosowe ?

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie zastygla się masa kokosowa a smak 👌

    OdpowiedzUsuń
  18. TO CIASTO SPRAWDZIŁAM NIE TYLKO ŁADNIE WYGLADA ALE I SWIETNIE SMAKUJE POLECAM

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziś zrobiłam jutro zobaczę jak wyszło. Starałam się robić zgodnie z przepisem tylko jakoś mało tej masy cappuccino mi wyszło ledwo przykrylo mi górę ciasta wiec będzie cienka warstwa chyba :(

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam. Wczoraj zrobilam to ciasta. Przepyszne:)) tylko moj biszkopt jest bialy bo zapomnialam dodac kakao. Moze nie wyglada tal ladnie ale pyszny jest:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Budyn waniliowy ma byc bez cukru czy z cukrem i do tego jeszcze 4 lyzki ?

    OdpowiedzUsuń
  22. krem budyniowy robilam 2razy i wyszedl rzadki musialam wkoncu dodac zelatyne czy krem wyjdzie jak budyn utre z maslem/margaryna a ptasie mleczko bylo twarde i ciasto psulo sie podczas krojenia ciasto jest dobre ale albo ja cos zle zrobilam albo z przepisem jest cos nie tak twoje ciasto ladnie wyglada poradz jak zrobic krem budyniowy zeby byl gesty zsiadl sie i nie rozjerzdzal przy krojeniu

    OdpowiedzUsuń